Palma delux

palma_delux

I sidste uge var jeg på tøsetur i Palma med en veninde. Sådan en rigtig nydelses tur væk fra hverdagen for at lade batterierne på.

Det var min femte gang i herlige Palma de Mallorca, så jeg havde brug for at der skulle ske noget andet. Jeg fik lokket søde Josefine med til at booke det skønneste lux boutique hotel inde midt i centrum. Sådan et hotel som jeg flere gange har kigget på men har glemt igen da jeg hellere har villet bruge pengene anderledes. Men nu gik vi altså all-in, og jeg fortryder det ikke ét sekund.

Problemet er bare at jeg nok ikke kan bo andre steder næste gang jeg skal derned.. for det skal jeg altså; derned igen!

Summum Boutique Hotel

Hotellet ligger lige 100 meter fra springvandet øverst på den eksklusive shoppinggade Passeig del Born. Lige tilpas trukket tilbage i de charmerende smalle gader til at vi var midt i det hele men også havde fred og ro. Vidunderlig udsigt over byen fra den lille tagterrasse, hvor der også er et par liggestole og en lille pool. Og med lille mener jeg altså lille. Den er 0,5 meter dyb, så mest til lige at køle af under solbadningen.

Vi brugte tagterrassen et par gange, og jeg gik udelukkende efter hoteller med denne mulighed. Det er bare lækkert at kunne ligge sig i solen efter en dag på shopping, sightseeing mm. De større hoteller med store pools i byen som ligger langs havnen er bare noget helt andet, og ligger i et mere hektisk/almindeligt turist-område og det er ikke det jeg kommer for når jeg er i Palma. Min forelskelse er i den gamle bydel, havneområdet med parker og Santa Catalina, det gamle fiskerkvarter.

Hotellets interiør og klasse taler for sig selv på billederne. En gennemrenoveret gammel bygning som tidligere bl.a. har huset læger.  Tjek selv hotellet ud her. (samarbejde).

Pura Beachclub

Efter en dag med lidt for mange oliven+hvidvins pauser i løbet af dagen og et restaurantbesøg som også krævede en flaske eller to, var vi meget trætte på dag 2 og kunne højst trække os op til at tage en taxa ud til Puro Beachclub som ligger tæt ved lufthavnen. Det er en tur på ca. 10 min. i bil.

Det var som balsam for sjælen. Afdæmpet loungemusik, hvide stilfulde omgivelser omkranset af havet og servering af alt hvad vi havde brug for lige ved solstolen.

Indrømmer at jeg i første omgang gerne ville derud fordi jeg havde set at de havde nogle meget smukke parasoller som æstetikeren her gerne ville se nærmere på. Nu vil jeg bare gerne derud igen, på grund af ALT hvad det indebar. Vi var der fra 11-19 og kom af med 1000kr i alt for mad, drikke og leje af solstole.

Et besøg her kan virkeligt anbefales! Jeg drømmer mig tilbage til 29 grader og en svag brise fra havet.

Palma på cykel

Da vi havde samlet kræfter igen var vi klar på at se noget mere af byen på dag 3. Det var Josefines første besøg, så jeg ville også gerne vise hende en masse af det jeg elsker ved Palma.

Vi lejede cykler tæt på hotellet (der er flere udemærkede steder omkring katedralen), og tog ud på tur nogle timer. Turen gik igennem det charmerende Santa Catalina, som er lidt et kunstner-kvarter med masser af små gadecaféer og kaffebarer.

Vi var inde på det store madmarked ‘Mercat de Santa Catalina’, spiste en lækker frokost på en svensk ejet café lige i nærheden og cyklede langs hele havnepromenaden hjem.

Der blev også tid til nogle stop undervejs for at tage billeder af alle de fine steder vi kom forbi.

Vi sluttede af i Parc de la Mar hvor der er det smukkeste view til katedralen til den ene side og havet til den anden.

Selvom Palma her en overskuelig størrelse er det bare fedt med en dag på cykel hvor man når at se en masse på kort tid og måske også kommer steder man ellers ikke ville have fundet frem til.

Har du ikke været i Palma endnu – GØR DET!

Læs med på mine tidligere besøg her: